Arguments
a favor de l'ABP
0. el professorat planifica d'una manera
endreçada i amb profunditat uns aprenentatges motivadors per a l'alumnat
1. el professorat guia l'alumnat i, per tant,
el coneixement s'adquireix de forma autònoma
2. l'alumnat autoregula la seva tasca i el seu
aprenentatge
3. l'alumnat es sent "orgullós" de
la feina feta i no li costa mostrar-la i compartir-la amb els companys i
companyes
4. l'alumnat aprèn de manera competencial i
pot transferir els coneixements a la realitat
Evidències:
En un projecte sobre llengües del món, portat
a terme a l'aula els darrers dos cursos, amb alumnat de 3r d'ESO, els nois i
noies aprenen conceptes de sociolingüística que altrament són pesats i
avorrits. La tasca és buscar una llengua en perill d'extinció, observar-ne el
context, el nombre de parlants, la situació legal, etc. i arribar a la conclusió
de si morirà o es mantindrà.
L'aprenentatge implica que l'alumnat assoleix
uns coneixements aplicables a la seva realitat (la llengua catalana i les
altres llengües que es parlen a l'institut: amazic, petites llengües
americanes...) i aprèn a valorar les llengües (i les coses) petites, que no són
menys importants que les considerades de prestigi i que abasten grans
superfícies i parlants.
A banda dels continguts treballats del
currículum, hem aconseguit que l'alumnat treballi en equip (grups heterogenis)
i aprengui un dels valors importants de la vida: el respecte per la diferència
(importantíssima en l'adolescència!)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada