dijous, 17 d’abril del 2014

Arguments a favor de l'ABP

0. el professorat planifica d'una manera endreçada i amb profunditat uns aprenentatges motivadors per a l'alumnat
1. el professorat guia l'alumnat i, per tant, el coneixement s'adquireix de forma autònoma
2. l'alumnat autoregula la seva tasca i el seu aprenentatge
3. l'alumnat es sent "orgullós" de la feina feta i no li costa mostrar-la i compartir-la amb els companys i companyes
4. l'alumnat aprèn de manera competencial i pot transferir els coneixements a la realitat
Evidències:
En un projecte sobre llengües del món, portat a terme a l'aula els darrers dos cursos, amb alumnat de 3r d'ESO, els nois i noies aprenen conceptes de sociolingüística que altrament són pesats i avorrits. La tasca és buscar una llengua en perill d'extinció, observar-ne el context, el nombre de parlants, la situació legal, etc. i arribar a la conclusió de si morirà o es mantindrà.
L'aprenentatge implica que l'alumnat assoleix uns coneixements aplicables a la seva realitat (la llengua catalana i les altres llengües que es parlen a l'institut: amazic, petites llengües americanes...) i aprèn a valorar les llengües (i les coses) petites, que no són menys importants que les considerades de prestigi i que abasten grans superfícies i parlants.
A banda dels continguts treballats del currículum, hem aconseguit que l'alumnat treballi en equip (grups heterogenis) i aprengui un dels valors importants de la vida: el respecte per la diferència (importantíssima en l'adolescència!)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada